Kamis, 19 November 2015

Hiperhidrosis axillary Rawatan Ulasan

Hiperhidrosis axillary Rawatan Ulasan

Adakah terlalu banyak ketiak berpeluh menyebabkan anda untuk menarik diri daripada hubungan sosial dan peribadi? Maka anda boleh mengalami hiperhidrosis axillary. Ini tidak disebabkan oleh terlalu banyak tekanan kerisauan. Sebaliknya, ia adalah sistem saraf autonomi merangsang kelenjar peluh anda berlebihan. Berikut adalah beberapa axillary min rawatan hiperhidrosis berkesan.

Untuk ringan kepada sederhana kes, permohonan seorang kerja-kerja anti-perspirant untuk beberapa. Anda mudah boleh membeli salah satu di kaunter atau di kedai-kedai runcit. Ramai orang tersilap sebagai deodoran. A topeng deodoran bau yang disebabkan oleh pertumbuhan bakteria, manakala anti-perspirant menghapuskan berpeluh. Terdapat anti-perspirants yang datang dirumuskan dengan deodoran.

Satu lagi penyelesaian topikal untuk peluh ketiak berlebihan adalah aluminium klorida hexahydrate dalam gel atau penyelesaian. Ini digunakan betul sebelum anda pergi ke tidur, untuk membolehkan ubat untuk ditetapkan dalam dan berkuat kuasa. Ia dibersihkan dengan menggunakan sabun yang lembut dan air pada hari berikutnya. Apabila anda menggunakannya, anda dilarang daripada menggunakan anti-perspirant atau deodoran.

Suntikan Botox bukan sahaja untuk kedutan, tetapi juga untuk merawat terlalu banyak ketiak peluh. Saraf yang merangsang kelenjar peluh boleh timpang dan toksin botulinum. Rawatan di klinik doktor hanya mengambil masa satu jam. Ini adalah sangat praktikal untuk mereka yang mempunyai gaya hidup yang sibuk, dan kesan-kesan berlangsung selama beberapa bulan, bergantung kepada keseriusan masalah ini.

Iontophoresis air paip adalah satu lagi kaedah rawatan yang berkesan pilihan. Di sini, ketiak anda (atau bahagian-bahagian badan masalah lain) tenggelam dalam penyelesaian. Kemudian, peranti galvani memperkenalkan intensiti rendah arus elektrik ke dalamnya. Kaedah ini boleh dilakukan walaupun di rumah anda, tetapi beberapa merasa agak tidak kemas dan memakan masa.

Pembedahan biasanya axillary kaedah rawatan hiperhidrosis akhir apabila semua rawatan di atas gagal. Terdapat pelbagai cara untuk melakukan ini. Doktor boleh mengeluarkan kelenjar peluh anda melalui pengkuretan subkutaneus. Saraf yang menyebabkan kelenjar peluh anda untuk menjadi sangat aktif juga boleh resected. Walau bagaimanapun, kawasan-kawasan lain badan boleh membayar ganti rugi dan berpeluh lebih daripada biasa. Secara peribadi, saya menggunakan ubat rumah berpeluh dengan mengikuti panduan dalam talian yang bekerja untuk saya, dan anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenainya pada pautan laman web saya di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar