Kamis, 19 November 2015

Hentikan Berpeluh berlebihan - Mula Hidup Hidup Sejuk dan selesa dan berhenti Jering T-Shirt Anda

Hentikan Berpeluh berlebihan - Mula Hidup Hidup Sejuk dan selesa dan berhenti Jering T-Shirt Anda

Peluh berlebihan, atau hiperhidrosis, adalah keadaan yang biasa yang memberi kesan kepada ramai orang dan ia berbeza dari seorang ke seorang. Walaupun tidak sama sekali mengancam nyawa, boleh menjadi sangat memalukan dan merosakkan moral. Ini boleh membawa kepada orang mengelakkan situasi sosial, mengelakkan berjabat tangan, dan juga mempunyai kesukaran menjalinkan hubungan romantis. Keadaan ini juga boleh menjejaskan aktiviti harian seseorang. Satu boleh mempunyai masalah dengan aktiviti menggenggam sebagai peluh menjadikannya sukar untuk memegang barang-barang. Dengan keadaan ini, satu walaupun mungkin mempunyai masalah menulis.

Keadaan ini, bagaimanapun, boleh dikawal. Terdapat banyak cara untuk mengawal atau menghentikan peluh berlebihan, ada kerja yang lebih baik daripada yang lain. Satu cara yang berkesan adalah menggunakan antiperspirants preskripsi yang kuat, yang agak mahal daripada kedai ubat antiperspirant bersama. Produk-produk ini preskripsi mempunyai bahan yang kuat, aluminium klorida hexahydrate.

Peluh berlebihan tidak selalu berlaku pada ketiak. Sesetengah orang berpeluh berlebihan di bahagian belakang, dada, tangan dan kaki. Oleh itu, kita boleh mengatakan bahawa antiperspirants ketiak berada di luar daripada soalan. Sebaliknya, orang-orang mengambil ubat-ubatan oral, seperti anticholinergics, untuk menghentikan peluh berlebihan pada tangan. Produk yang begitu adalah Robinul. Walaupun berkesan, produk-produk lisan tidak selalu digunakan sebagai mereka menimbulkan kesan sampingan seperti mulut kering dan penglihatan kabur.

Cara semulajadi adalah yang terbaik dalam menghentikan peluh berlebihan atau hiperhidrosis. Menggunakan baking soda sentiasa membantu. Selepas membasuh dengan teliti kawasan yang terjejas, memohon baking soda dan tepung jagung. Kemudian basuh dengan air selepas 25 minit. Soda penaik menyerap kelembapan berlebihan. Anda juga boleh menambah minyak pati ke dalam adunan sebagai deodoran. Walau bagaimanapun, membasuh dan mencukur ketiak anda sebelum melakukan kaedah ini.

Sekarang mari kita pergi ke terapi lebih kontroversi. Ini adalah Thoracis simpatektomi dan iontophoresis. Iontophoresis telah digunakan untuk menghentikan peluh berlebihan sejak 50 tahun yang lalu. Kaedah ini menggunakan air untuk menjalankan semasa cahaya elektrik lebih kulit. Walau bagaimanapun, ini hanya mempunyai keputusan jangka pendek dan prosedur ini perlu diulangi untuk beberapa sesi.

Thoracis simpatektomi adalah prosedur pembedahan yang melibatkan mengganggu saraf simpatetik yang menyebabkan berpeluh. Ia adalah satu prosedur yang sangat berisiko kerana paru-paru pesakit adalah seketika kempis untuk pakar bedah untuk melihat saraf yang lebih baik. Oleh kerana kesan sampingan seperti kerosakan saraf, komplikasi bernafas, dan berpeluh di kawasan lain, prosedur ini adalah langkah terakhir dan tidak selalu disyorkan.

Rawatan yang terbaik adalah kaedah topikal dan tidak invasif. Terdapat banyak cara-cara lain untuk menghentikan peluh berlebihan. Pilih kaedah yang terbaik untuk anda dan memulakan hidup hidup anda dengan segera.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar